woensdag 18 juni 2014

Nieuw bericht in de werkmap

Een mailtje van het UWV vanmorgen:
Geachte heer/mevrouw,
U heeft een nieuw bericht in uw Werkmap op werk.nl:
  1. Ga naar werk.nl.
  2. Log in met uw DigiD op uw Werkmap.
  3. Klik op 'Berichten'.
Met vriendelijke groet,
Het team van werk.nl
UWV

Let op: dit bericht is automatisch verstuurd. U kunt hier niet op reageren.

De werkmap is hét communicatiemiddel tussen werkzoekende en het UWV. Te bereiken via www.werk.nl. Inloggen geschiedt met je DigiD. Hier kun je zoeken naar vacatures passend bij jouw cv, je activiteiten (4 sollicitatieactiviteiten per 4 weken) doorgeven aan het UWV, contact opnemen met je werkcoach, online cursussen volgen etc.


Om het bericht waarnaar in de e-mail wordt verwezen te kunnen lezen moet een aantal stappen doorlopen worden. Op werk.nl moet ingelogd worden met je DigiD. dan kom je in je "werkmap".
Hier staat dan dan er 1 nieuwe items zijn in je werkmap.
Dit bericht moet gedownload worden. bij mijn verschijnt het dan in de linkeronderhoek van mijn scherm. Ik moet toegeven dat ik bij de eerste keer dat ik een bericht ging downloaden een tijd heb zitten zoeken naar het document.

Het bericht gaat over het Team Werk.nl. De eerste alinea:

“Kent u Team Werk.nl al?”

Het UWV zet tijdelijk extra werknemers in om werkzoekenden te helpen met de website Werk.nl. Uit onderzoek van het UWV blijkt dat één op de tien mensen nog niet zo goed met de computer of website om kunnen gaan. Daarom is er nu Team Werk.nl. Wij bieden extra ondersteuning in de online dienstverlening. 

Het heeft iets treurigs dat er ondersteuning is voor mensen die niet goed met werk.nl kunnen omgaan maar dat die mensen dat pas weten als je zich al door werk.nl hebben heen geworsteld.
Beste UWV, had dit bericht nu niet in de mail vermeld kunnen worden?



Er zijn 0 nieuwe items in Mijn Werkmap

Geen opmerkingen:

Een reactie posten