zondag 8 maart 2015

Schaatsen

Vorig jaar heb ik nieuwe schaatsen gekocht. Mijn noren waren al een jaar of 40 oud. Ik had er niet veel meer op geschaatst de laatste jaren. En de keren dat ik ging schaatsen viel het niet mee om de schaatsen recht te houden. Nu heb ik schaatsen met een harde schoen en kan ik mijn aandacht en energie richten op het schaatsen zelf in plaats van op het rechtop blijven staan. En dat is al moeilijk genoeg.
Dit jaar was het er nog niet van gekomen om naar de ijsbaan te gaan. Pas afgelopen donderdag met een vriendin wat rondjes gereden. En toen bedachten we dat het leuk zou zijn om eens de 3 km baan bij Biddinghuizen te proberen. Dat bedachten we net op tijd, afgelopen zaterdag was de laatste dag dit seizoen dat de baan open was. Met temperaturen rond de 10 graden was het ijs niet heel geweldig en het zou in de loop van de dag slechter worden werd ons bij de kassa verteld. We kregen 9 euro korting omdat de verwachte temperatuur 9 graden was. Leuke actie. De kwaliteit van het ijs viel mee. Net als de drukte.  Als je gewend bent aan een binnenbaan is het wel weer wennen aan de wind. Gelukkig zitten er aardig wat kronkels in de baan zodat je nooit lange stukken achterelkaar tegenwind hebt. Maar ook de korte stukken met wind tegen vielen niet mee.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten