dinsdag 16 september 2014

Solliciteren

Het gaat met ups en downs, dat solliciteren. Zo nu en dan mag ik op gesprek komen maar het gebeurt ook dat ik in het weekend reageer op een vacature en om 9 uur maandagmorgen al een afwijzing heb.
Dit weekend had ik nog gereageerd op een tijdelijke functie. De enige functie-eis/omschrijving was: "Belangrijk zijn de rapportages en dat je Excel expert bent."
Vermoedelijk waren er nog de nodige onuitgesproken eisen want vrijwel per direct kreeg ik de volgende afwijzing omdat "andere kandidaten beter aan het profiel voldoen."
Ik begrijp dat de toenemende robotisering ook niet zal helpen om in de toekomst nog iets te vinden. Hoewel ik toch niet denk dat alle administratieve functies volledig geautomatiseerd kunnen worden.
Dan maar apps ontwikkelen? De jeugd moet zich meer toeleggen op programmeren. Maar waarom zouden (oudere) werklozen ook niet in dit (potentiƫle) gat in de markt kunnen stappen?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten