zaterdag 31 augustus 2024

Punselie's

 Ik denk dat ik de punselie's voor het eerst in Gouda heb leren kennen, en wel bij het Gouda Museum. Een lekker stroopkoekje dat ik meenam in mijn handtas omdat ik aan de lijn deed. Laten liggen zou jammer zijn en bovendien is het altijd wel handig om iets te eten achter de hand te hebben. Voor als de trein niet verder rijdt, of in een urenlange file. Of gewoon omdat je opeens toch wel erg veel zin hebt in iets. Zo nu en dan wordt de tas opgeruimd en dan vind ik allemaal verpakkingen met alleen maar kruimels.

Maar een van die bewaarde punselie's werd door Martin opgegeten en hij was meteen verkocht. We ontdekten dat ze weliswaar in Gouda gemaakt werden maar dat ze ook bij de AH te koop waren. Sinds die ontdekking kwamen de punselie's regelmatig in ons winkelwagentje terecht.

Totdat we op de website van Omroep West lazen dat de fabriek in Gouda ging sluiten. De oude machines voldeden blijkbaar niet meer en bovendien was de huur van het pand opgezegd. Zie hier het artikel. 

Grote schrik dus. En bij meer mensen, want bij AH was het punselie's-schap leeg. Gelukkig bleek het nog tot afgelopen zaterdag mogelijk om online dozen te bestellen - we waren net op tijd.

In de Volkskrant stond de 27e een prachtig, paginagroot artikel over de fabriek en de kleinzoon van de oprichter, Ronald Punsellie.

Nu is het wachten op de levering. We hebben al een mail ontvangen dat de bestelling onderweg is. En gisteren kwam er nog een mail:


Nu hopen dat het inderdaad gelukt is!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten